Published on 21:31 | by MetruCub
0Resursele „Cultura în educație” pe site-ul MetruCub
Programul „Susține cultura în educație”, care a debutat în 2013 și s-a încheiat în 2018, odată cu ultimele activități dedicate comunității de mediatori culturali de la Timișoara, s-a închis în ianuarie 2024 și public, prin întreruperea funcționării website-ului www.culturaineducatie.ro.
Pentru toți cei interesați în continuare de resursele pe care le-am dezvoltat de-a lungul timpului, publicațiile noastre sunt disponibile digital (pdf).
>>> Biblioteca vie a culturii în educație (2015) Volumul este o colecţie de interviuri care reflectă viziunea şi parcursul profesional al unora dintre profesioniştii culturii în educaţie din România. Prin aceste iniţiative înţelegem mai bine cum s-ar putea dezvolta o relaţie de succes între operatorii culturali şi şcolile din România şi de ce anume este nevoie pentru a transforma proiecte punctuale în experienţe sistemice. Interviuri cu (în ordine alfabetică): Radu Apostol, Magdalena Balica, Raluca Bem Neamu, Rodica Buzoianu, Diana Cercel și Rodica Dominteanu, Lavinia Cioacă, Codruța Cruceanu, Violeta Dascălu, Mihai Iacob, Nicolae Mandea, Mina Sava, Mihaela Săsărman, Adriana Scripcariu, Miruna Tîrcă. Mulțumiri domnului Șerban Iosifescu, care semnează prefața publicației. Editori: Raluca Iacob și Ștefania Ferchedău. Produs de: Asociația MetruCub
>>> Cultura în școală. Ghid pentru artiști și operatori culturali (2016) Ghidul prezintă modul de organizare a sistemului național de învățământ din perspectiva integrării activităților culturale în lucrul cu elevii, atât în contexte de educație formală, cât și nonformală. Cuprinde informații despre: baza legală pe care se fundamentează parteneriatele școlilor cu operatorii culturali, actorii și structurile cheie de la nivelul școlii cu care veți putea stabili o relație de colaborare, rolurile și responsabilitățile personalului școlar în ce privește aceste activități și d) sugestii practice care să faciliteze relația cu reprezentanții școlii. Autori: Petre Botnariuc și Mihai Iacob. Produs de: Centrul pentru Educație și Formare „Sintagma”
>>> Educația prin cultură în viziunea profesorilor. Analiză de nevoi (2016) Analiza oferă o cheie de lectură a modului în care profesorii înțeleg educația prin cultură și cum se raportează la ea. Lucrarea este concepută cu gândul la profesioniștii din domeniile artelor și patrimoniului, cu scopul de a-i face să înțeleagă mai bine perspectiva profesorilor și, în acest fel, să sprijine colaborarea cu aceștia. Autori: Angela Mihăilescu, Petre Botnariuc și Mihai Iacob. Produs de: Centrul pentru Educație și Formare „Sintagma”
>>> O ieșire culturală cu elevii în București. Instituțiile publice se prezintă școlilor (2017) Catalogul oferă informații despre toate instituţiile culturale din Bucureşti şi ce programe oferă ele şcolilor, profesorilor, copiilor şi tinerilor. Concept și coordonare: Raluca Iacob. Editor: Diana Ciocan. Produs de: Asociația MetruCub
>>> Programe, rețele și instituții din Europa care susțin cultura în educație. Ghid pentru decidenții publici (2016) Ghidul sprijină fundamentarea unor politici de valorificare a potențialului culturii în școală, prin cartarea unor experiențe din mai multe țări europene. Ultimul capitol este dedicat identificării preocupărilor similare și extragerii unor concluzii despre caracterisicile acelor abordări care par să funcționeze. Un capitol special este dedicat României, cu o atenție sporită pentru inițiativele care vin dinspre domeniul culturii către școli. Editori: Codruța Cruceanu, Astrid Holen și Raluca Iacob. Produs de: Asociația MetruCub. Disponibilă și în limba engleză.
>>> Lecțiile patrimoniului. Scenarii educaționale pentru ciclul gimnazial (2017) Activităţile propuse prin intermediul ghid, al formularelor și fișelor suport sprijină dezvoltarea competenţei de exprimare şi sensibilizare culturală a copiilor şi tinerilor şi creşterea gradului de implicare a lor în procesul educaţional. Ghidul pune în evidenţă rolul jucat de parteneriatul dintre şcoală şi organizaţiile neguvernamentale în oferirea unor servicii educaţionale de calitate, prin aducerea împreună a zonei formale şi a celei non‑formale. Coordonatori: Angela Mihăilescu și Mihai Iacob Autori: Despina Haşegan — aria curriculară Arte, Silvana Râpeanu — aria curriculară Arte, Iulia Iordan — aria curriculară Om şi societate, Raluca Bem Neamu — aria curriculară Om şi societate, Claudia Pamfil — aria curriculară Matematică şi ştiinţele naturii, Vera Marin — aria curriculară Matematică şi ştiinţele naturii, Mihai Iacob — aria curriculară Limbă şi comunicare, Angelica Mihăilescu — aria curriculară Limbă şi comunicare, Valentina Bilcea — texte de prezentare a reperelor culturale din Piaţa Revoluţiei din București. Produs de: Asociația MetruCub:
- Lectiile patrimoniului_Scenarii educationale_profesori
- Lectiile patrimoniului_Fisa elevi_Om si societate
- Lectiile patrimoniului_Fisa elevi_Om si societate 5
- Lectiile patrimoniului_Fisa elevi_Om si societate 4
- Lectiile patrimoniului_Fisa elevi_Om si societate 3
- Lectiile patrimoniului_Fisa elevi_Om si societate 2
- Lectiile patrimoniului_Fisa elevi_Matematica
- Lectiile patrimoniului_Fisa elevi_Matematica 4
- Lectiile patrimoniului_Fisa elevi_Matematica 3
- Lectiile patrimoniului_Fisa elevi_Matematica 2
- Lectiile patrimoniului_Fisa elevi_Arte
În plus, pe canalul de youtube al Asociației MetruCub, găsiți Ghidul video „Lecțiile patrimoniului”, adică 10 scurte episoade ce amintesc cei mai importanți pași de urmat pentru a pregăti și desfășura o lecție plecând de la elemente de patrimoniu cultural. Autoare: Vera Marin și Cristina Adam Toma. https://www.youtube.com/@m3culturero