Consorţiul format din Asociaţia MetruCub – resurs..." /> MetruCub şi A.T.U. realizează Strategia Culturală a Municipiului Timişoara pentru 2014-2024 – M3Culture.ro
Smiley face

Strategia culturală a Timișoarei

Published on 11:20 | by MetruCub

0

MetruCub şi A.T.U. realizează Strategia Culturală a Municipiului Timişoara pentru 2014-2024

Consorţiul format din Asociaţia MetruCub – resurse pentru cultură şi Asociaţia pentru Tranziţie Urbană (A.T.U.) elaborează pentru Primăria Municipiului Timişoara strategia culturală a oraşului pentru perioada 2014-2024 şi organizează trei dezbateri pe teme relevante pentru candidatura oraşului la titlul de Capitală Culturală Europeană în 2021. Strategia reprezintă un document de politică publică care va oferi direcţiile de dezvoltare ale culturii timişorene pentru următorii 10 ani.

În perioada februarie – septembrie 2014, Asociaţia MetruCub şi A.T.U. vor derula în Timişoara o analiză a vieţii culturale locale şi regionale şi vor facilita procesele de consultare în vederea elaborării strategiei pe termen lung a oraşului în domeniul culturii. Viziunea promovată de consorţiu asupra rolului culturii în viaţa oraşului şi asupra culturii răspunde cadrelor şi premizelor proiectului Poli culturali – Politica culturală, instrument pentru dezvoltarea comunitată şi regională, proiect în cadrul căruia este finanţat contractul realizat de MetruCub şi A.T.U. Astfel, procesul de formulare a strategiei va avea un caracter democratic, integrator şi intersectorial, mizând pe participarea autorităţiilor publice, a instituţiilor de cultură, dar şi a operatorilor culturali privaţi, ONG-uri şi antreprenori. Echipa de proiect priveşte cultura ca factor de creştere a calităţii vieţii şi de bunăstare, un instrument de incluziune socială şi de dezvoltare teritorială durabilă.

Printr-o metodologie care pune accentul pe incluziune şi confruntarea cu realităţile vieţii culturale, dar şi cu idealurile şi nevoile sociale şi economice ale actorilor culturali, consorţiul îşi propune să întărească dialogul între organizaţiile direct implicate în procesul creativ şi cultural şi cei care susţin vitalitatea culturală a oraşului: media, mediul academic, cetăţeni, grupuri informale active în viaţa socială, organizaţii ale minorităţilor etnice, organizaţii de tineret şi de mediu.

Formularea strategiei presupune consultarea sectorului cultural, a cetăţenilor şi a categoriilor enumerate mai sus, prin intermediul unei serii de focus-grupuri tematice şi a unui atelier de planificare participativă. Cele trei dezbateri care vor fi organizate în lunile aprilie, iunie şi septembrie, vor aduce în discuţie dinamica artistică şi culturală a oraşului în relaţie cu principiile democraţiei participative, cu planificarea urbanistică şi dezvoltarea comunităţii, precum şi cu dimeniunea teritorială a programului Capitală Europeană a Culturii 2021.

Echipa de experti: Raluca Pop – manager de proiect şi expert în politici culturale şi management cultural; Vera Marin – expert în planificare strategică şi planificare urbanistică; Dragoş Neamu – expert în patrimoniu cultural, regenerare urbană, cultură urbană şi industrii creative; Cristina Modreanu – expert în artele spectacolului, animaţie şi festivaluri, Ioana Tamaş – responsabil comunicare şi expert în politici culturale şi management cultural. Consultanţi: Liviana Dan – arte vizuale; Felicia Secoşan – muzică; Levente Kozma – artă experimentală, new media.

Titlu contract:

Dezvoltarea strategiei culturale pentru Timişoara, organizarea a 3 dezbateri pe tema Capitală Culturală Europeană.

Beneficiar: Primăria Timişoara.

Contract realizat în cadrul proiectului transfrontalier „Poli culturali – Politica culturală, instrument de dezvoltare comunitară şi regional”, realizat de Institutul Intercultural Timişoara, în calitate de partener lider, împreună cu Primăria Municipiului Timişoara, Primăria Oraşului Zrenianin, Primăria Oraşului Panciova şi Parlamentul Civic Oraşul Liber Vârşeţ. Proiectul este finanţat de Uniunea Europeană prin Programul IPA de Cooperare Transfrontalieră România – Republica Serbia, axa prioritară 3 – Promovarea schimburilor între comunităţi (People-to-People), măsura 2 – Îmbunătăţirea guvernării locale cu privire la furnizarea de servicii locale către comunităţile din zona de graniţă.

Persoană de contact: Ioana Tamaş, responsabil comunicare

e-mail: ioana.tamas@m3culture.ro


About the Author

MetruCub – resurse pentru cultură este o asociaţie înfiinţată în anul 2012 cu scopul de a funcţiona ca o platformă de întâlnire, dezbatere şi expertiză pentru profesioniştii din domeniul cultural – artistic. MetruCub îşi propune să exploreze, să sprijine şi să dezvolte sectorul cultural prin studii de specialitate, prin proiecte interdisciplinare şi prin crearea unui context în care artişti, operatori culturali, cercetători şi autorităţi să se poată întâlni şi comunica. Credem în rolul important al artei şi culturii în dezvoltarea fiecărui individ şi a societăţii în ansamblu şi pledăm pentru un management cultural profesionist şi o fundamentare obiectivă şi democratică a politicilor ce vizează domeniul cultural.



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to Top ↑